Методички приступ обради граматичких садржаја у млађим разредима путем интегративне наставе
програм се изводи путем Интернета
Каталошки број програма: 844
Жељана Радојичић Лукић, учитељ, OШ „Милан Ракић„ Мионица; Катарина Чарапић, Професор српског језика и књижевности, Средња школа „Мионица„; Оливера Петровић, Дипломирани педагог, ОШ „Милан Ракић, Мионица;
Жељана Радојичић Лукић, учитељ, OШ „Милан Ракић„ Мионица; Оливера Петровић, Дипломирани педагог, ОШ „Милан Ракић, Мионица; Андријана Шикл-Ерски, професор разредне наставе – докторанд , ОШ „Јован Ристић„, Борча, Београд;
српски језик и књижевност
компетенције за поучавање и учење
Унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе (подизање нивоа методичких знања релевантних за циљеве и исходе предмета/области)
Јачање професионалних компентенција учитеља за креативнију и разноврснију реализацију наставе граматике. Обучавање учитеља за планирање, реализацију и организацију наставе граматике путем интегративне наставе у амбијенталним учионицама. Оспособљавање учитеља за примену унутарпредметне, међупредметне и целовите интеграције наставних садржаја. Оспособљавање учитеља за организацију кооперативног учења при обради и утврђивању граматичких садржаја. Подстицање учитеља за проналажење креативних начина евалуације интегративних часова/дана и њихова примена у пракси. Активирање учитеља за сагледавањем важности развијања индивидуализованог приступа у раду са децом.
наставник разредне наставе
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки
андрагошки асистент и помоћни наставник)
1. недеља
- Иновативни облици наставе
- Облици интеграције
- Креирање интегративне активности
2. недеља
- Фонетика
- Обрада слога и унутарпредметна интеграција
- Креирање сценарија унутарпредметне интеграције
3. недељаМорфологија и синтакса
- Амбијентална интегративна настава
- Креирање сценарија међупредметне интеграције
4. недеља
- Језик и језичка култура
- Правопис
- Вредновање (евалуација) интегративног дана
5. недеља
- Креирање сценарија међусистемске интеграције
- Анализа рада на семинару
Број бодова: 35