Kreativna škola

 cropped-carobno-selokkk„Čarobno selo“ nastajalo je u mojoj glavi tokom jedne decenije. Bilo mi je potrebno  dosta godina, ozbiljnog rada u učionici, da u potpunosti dijagnostikujem mane tradicionalne škole. Potom sam pristupila iznalaženju skupa idealanih resursa iz kojih bih, u odgovarajućem miksu i razmeri, mogla stvoriti novi koncept učenja primenjiv u svakom ruralnom mestu.

Kada sam sve skockala i stavila na papir, suočila sam se sa problemom finansiranja moje inovacije. Kada sam, skoro, i zaboravila na ovu moju inovativnu ideju, pojavio se konkurs po meri ideje. Niotkuda. A onda se sve odvijalo kao po scenariju mojih skrivenih želja, tako da sam imala osećaj da se ceo konkurs, sva prateća dešavanja u koja ubrajam i jedno, meni važno, studijsko putovanje, dešava radi ostvarenja te moje želje.

Tako je, tokom 2011.god UNIFEF, u saradnji sa Ministarstvom prosvete Srbije, raspisao poziv za projekte koji u svom sastavu stavljaju akcenat na aktivno učenje u prirodi, a ubrzo potom i finansirao najbolje ideje koje promovišu taj vid učenja. Projekat kreativna škola „Čarobno selo“ je tada odabran i finansiran, kao jedan od šest najboljih ideja u Srbiji.

ec16ca54-878e-47b9-92b0-98238e83d681Učenje pod otvorenim nebom nastalo je sa ciljem da izvučemo decu iz zatvorenog prostora i omogućimo im doživljaj istinskog dodira sa prirodom. Potvrđena je moja pretpostavka da se putem kreativno osmišljenih radionica, koje relaizuju kostimirane učiteljice u bajkovitim okružnju, deca mogu u dovoljnoj meri motivisati i lakše usvajati znanja primenjiva u životu.

U idealnim uslovima, kada imamo male đačke grupe tokom perioda od najmanje pet dana (priznajem da se ovo retko u praksi i dešava, jer grupe, uglavnom, broje i po par stotina dece i ostaju samo tokom jednog dana) zamišljeno je da u „Čarobnom selu“, đaci samostalno uče u čarobnim kućicama, dok su okruženi kreativno osmišljenim nameštajem koji je istovremeno i sredstvo učenja. Ukoliko žele da sarađuju sa svojim drugarima u rešavanju istraživačkih zadataka, oni tada koriste ceo prostor „Čarobnog sela“, poput zanatskog centra, čarobnih bašti, meteorološke stanice, solarne sušare, sunčevog sata, voćnjaka, povrtnjaka, njiva, livade, šume, odnosno svih staništa koje se nalaze u sklopu farme na kojoj je postavljeno Čarobno selo.
Crvena 1.jpgDeca u Čarobnom selu nisu klasično podeljeni u razrede prema uzrastu, već su grupisani u različite grupe prema nivou znanja i ličnim interesovanjima, što predstavlja prilično naprednu ideju za uslove srpskog obrazovanja.
„Čarobno selo“ daje deci mogućnost usvajanja znanja putem celovite integracije, odnosno učenja kroz dobro osmišljenu i vođenu „igru“, na osnovu njihovih potreba, radoznalosti i sklonosti. Ovde deca putem različitih sezonskih radionica aktivno upoznaju put mleka, put zrna pšenice, put čaja ili flaširane vode. Ovde se deci na jedan kreativan način daje prilika da shvate da mleko ne dolazi iz tetrapaka, da jaje daje kokoška, i to samo jedno na dan, da se čaj ne pravi u apoteci, već ga beremo na livadi…

Osim što, sada, moji đaci imaju priliku da se susreću sa različitim grupama dece i na taj način uče geografiju naše zemlje, ja sam dobila priliku da potvrdim svoju pretpostavku da je koncept učenja putem celovitog integrisanja nastavnih sadržaja u učionicama pod otvorenim nebom, siguran put ka usvajanju znanja potrebnih za život u budućnosti u kojima će živeti današnje generacije.

Four FairiesOdmah po otvaranju Čarobnog sela za javnost, nastala je i potreba za obučenim radioničarima, tako da sam ubrzo shvatila da se moram povezati sa nastavničkim fakultetima i njihovim studentima. Već 6 godina Larobno selo je otvoreno za zainteresovane studentkinje, baš kao i moja učionica u kojoj svaka od njih može da  stekne metodičku praksu putem volonterskog rada.
Osim za studente, Čarobno selo smo otvorili i za nastavnike , već 2013, kada sam kod akreditovala seminar „Organizacija i realizacija integrativne nastave u ambijentalnim učionicama“. Za 6 godina, ovaj seminar, pohađalo je oko 1000 nastavnika, a nadam se da je više od 100 hiljada njihovih učenika osetilo prednsoti integrativne nastave pod otvorenim nebom. Tokom 2016-te sam sa svojim saradnicima akreditovala i onlajn seminar i trenutno obučavamo nastavnike sa prostora bivše Jugoslavije.

Budućnost učenja je u izlasku iz okvira učionice u učionice pod otvorenim nebom, kao što su: reka, planina, šuma, jezero, morska obala, podvodni svet, vazdušni prostor, farma, pećina, arheološko nalazište i sl. Važno je da se putem ovakvog multidisciplinarnog pristupa učenju u budućnosti, akcenat stavi na podsticanje kreativnosti, socijalne inteligencije, ali i fine motorike, kao resursa kojima kompjuteri, u najskorijoj budućnosti, ne mogu konkurisati.

Advertisements
  1. Zanima me cena boravka sa decom,objekat tj.smestaj kako izgleda.Pozdrav iz Kikinde:)

  2. Ovaj sam kutak tražila za svoje učenike iz grada. Željni su prirodnog okruženja. Program je veoma lepo osmišljen, prilagođen potrebama dece za učenjem i slobodnim razvojem. Kulturno-istorijski sadržaji okoline su raznovrsni, kao i sadžaji narodne tradicije, a o bogatstvu prirode suvišno je i govoriti. Livade, šume, reka…

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

СТВАРАЛАЧКИ ДИЗАЈН / CREATIVE DESIGN

Све је могуће оном који верује....

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

%d bloggers like this: