Književnost, 660

„METODIČKI PRISTUP OBRADI KNjIŽEVNOSTI  U MLAĐIM RAZREDIMA“

Коmpetencija: K1
Prioriteti: 1

Autori: Željka Lukić Radojičić–master metodičkih nauka, Katarina Čarapić – profesor srpskog jezika i književnosti

Realizatori: Željka Lukić Radojičić-master metodičkih nauka; Katarina Čarapić-profesor srpskog jezika i književnosti; Zdenka Milivojević–profesor razredne nastave; Olivera Petrović-pedagog;

Institucija koja podržava program: Regionalni centar za stručno usavršavanje Užice

Koordinator:  Milena Vićević, RC Užice, Tel- 064.305.5558; e-mail: milena.vicevic@rcu-uzice.rs

Ciljevi programa:•Osposobljavanje učitelja I, II, III i IV razreda zaposlenih u osnovnim školama u Srbiji za obradu književnosti u mlađim razredima. •Stručno i metodičko usavršavanje učitelja, odnosno upoznavanje sa novim metodama tumačenja književnih tekstova i njihova primena u metodičkim radionicama. •Inoviranje pristupa sadržajima srpskog jezika kako bi se učenicima omogućilo svrsishodnije i funkcionalnije savladavanje sadržaja književnosti. •Povezivanje nastave srpskog jezika sa drugim predmetima u školi. •Aktiviranje učitelja za kreativniji pristup obradi književnih sadržaja. •Podsticanje ispoljavanja kreativnih potencijala učitelja i učenika. •Unapređivanje kvaliteta obrazovanja sa ciljem pomoći učitelju da ocenjivanje stavi u funkciju  napredovanja učenika u učenju. •Sagledavanje važnosti upotrebljivosti taksonomija u nastavi i ocenjivanju. •Formulisanje kriterijuma ocenjivanja u mlađim razredima osnovne škole na osnovu obrazovnih kompetencija. •Pružanje praktične pomoći učiteljima u pravljenju zadataka na tri različitih nivoa složenosti u saglasnosti sa Blumovom taksonomijom.

Teme koje se obrađuju: Prvi dan: NARODNA KNjIŽEVNOST: Obrada sadržaja narodne književnosti u mlađim  razredima kroz rad u paru i grupni oblik rada: (igrom do književne vrste, korak po korak do odlika različitih sadržaja narodne književnosti, nova nastavna jedinica)

BAJKE: Obrada bajki Desanke Maksimović, Hansa Kristijana Andersena, Braće Grim i Grozdane Olujić (od crteža do osećanja, provera usvojenosti bajke putem zadataka na tri različita nivoa složenosti, likovna radionica…)

POEZIJA: Obrada pesničke zbirke Jovana Jovanovića Zmaja, Dobrice Erića, Dušana Radovića i Milovana Danojlića kroz grupni oblik rada (čitalački krugovi, pravljenje liste ključnih reči, horsko čitanje).

Drugi dan: ROMAN: Obrada romana Bela Griva (istr. zadaci, karakter. likova, pod tuđim ogrtačem, pričanje iz ugla uloge, strip). OBRAZOVNE KOMPENTENCIJE I KRITERIJUMI OCENjIVANjA. DORADA PITANjA NA TRI NIVOA SLOŽENOSTI U SKLADU SA BLUMOVOM TAKSONOMIJOM.

Ciljna grupa: učitelji i stručni saradnici Trajanje programa u satima i danima: 15 radnih sati raspoređenih u 2 radna dana

Broj učesnika u grupi: 16-30

Cena po grupi podrazumeva: radni i potrošni materijal i honorare voditelja. Domaćin  seminara obezbeđuje hranu i osveženje za polaznike i voditelje, prostor za rad, putne troškove za voditelje i troškove smeštaja za voditelje. Smeštaj se obezbeđuje na bazi polupansiona a putni troškovi, ako voditelji putuju autom, obračun se vrši tako što se broj pređenih kilometara pomnoži sa 15% od cene goriva po računu i dodaju računi od putarine.

  1. Ево шта каже учитељица Марија Ковачевић из Краљева која је реализовала угледни час по моделу једног сегмента овог семинара:

    Часу обраде романа “ Бела Грива“, по моделу из садржаја семинара „Методички приступ обради књижевности“, који подразумева карактеризацију ликова, присуствовало је 11 колега који су своје евалуационе листе проследили педагошко-психолошкој служби ОШ „Браћа Вилотијевић“ Краљево..

    Обрада подразумева потпуно стављање у улоге четири кључна лика романа- Фолка, Беле Гриве, деде Еузибија и газде имања. На тај начин се свеобухватно разматра сваки лик, његови поступци, особине и начин размишљања у оквиру карактеризације ликова као најважнијег сегмента анализе једног књижевног дела.

    Ученици су са великим задовољством приступили изради костима од натрон-папира у оквиру својих група. Потпуно спонтано овој својеврсној игри придружили су се и учитељи који су присуствовали часу, тако да је учионица постала права оаза радости и веселог смеха. Слободно могу да кажем да сам, у том тренутку, схватила да је посао учитеља дефинитивно моје животно опредељење и мој позив.

    Групе су формиране извлачењем картица са сликом лика романа. У оквиру истих група приступљено је састављању листе питања за лик из друге групе. Исто тако, пишу се и очекивани одговори.

    Потом следи део часа који је ученицима најближи јер су више пута до сада имали прилику да раде интервјуе међусобно, како на часовима српског језика, тако и на часовима новинарске секције коју похађају. Лако су подељене улоге новинара и ликова. Духовито, забавно и врло корисно,- општи је утисак учесника овог часа. Задовољство на лицима ученика и слушалаца са позитивним коментарима.

    Костиме са пратећим елементима качимо на таблу иза импровизоване поставке „студија“.

    Марија Ковачевић

  2. Imao sam priliku da pohadjam ovaj seminar pre par godina i mogu samo reći da je to seminar sa kojeg sam 80% sadržaja primenio u nastavi i još uvek ih koristim. Jako sam zainteresovan i za ova dva seminara i s nestrpljenjem Vas očekujemo u Kruševcu. Kruševački učitelji Vas uvažavaju.

  1. Повратни пинг: Nebeska reka, Grozdana Olujić | KREATIVNA ČAROLIJA

  2. Повратни пинг: Roman Bela Griva | KREATIVNA ČAROLIJA

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

КРЕАТИВНО ОБРАЗОВАЊЕ

Будућност је у креативном образовању

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

ДЕЧЈИ САБОР-КРЕАТИВНА ЧАРОЛИЈА

Међународни фестивал дечјег филмског, драмског, литерарног и ликовног стваралаштва

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Прати

Добијте сваки нови чланак достављен у ваше поштанско сандуче.

Придружите се 2.981 другом пратиоцу

%d bloggers like this: