Методички приступ обради књижевности у млађим разредима основне школе, 829

 

„METODIČKI PRISTUP OBRADI KNjIŽEVNOSTI  U MLAĐIM RAZREDIMA“

 

Каталошки број програма: 829

Организатор програма: Регионални центар за професионални развој запослених у образовању , Горанска бб Смедерево, office@rcsmed.edu.rs, 026619906, 026619907, 026619906
Особа за контакт: Sanja Nedeljković, snedeljkovic@rcsmed.edu.rs, 026619906, 0606831905, 026619906
Аутори: Жељана Радојичић Лукић, учитељ, OШ „Милан Ракић„ Мионица; Катарина Чарапић, Професор српског језика и књижевности, Средња школа „Мионица„;
Реализатори: Жељана Радојичић Лукић, учитељ, OШ „Милан Ракић„ Мионица; Катарина Чарапић, Професор српског језика и књижевности, Средња школа „Мионица„; Оливера Петровић, Дипломирани педагог, ОШ „Милан Ракић, Мионица; Андријана Шикл-Ерски, проф. разредне наставе,док. Уч.фак. Бг, ОШ „Јован Ристић„, Борча, Београд; Маја Радоман Цветићанин, проф.српског језика, Центар за културу и уметност Алексинац ; Ружица Јовановић, проф.разредне наставе, ОШ ,,Вожд Карађорђе“ Алексинац; Лидија Ђоковић, професор српског језика и књижевности, Шос „Иво Лола Рибар„; Лидија Неранџић Чанда, доктор филолошких наука, Гимназија ,,Вељко Петровић„ Сомбор;
Област: српски језик и књижевност
Компетенција: компетенције за уже стручну област
Приоритетна област: Унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе (подизање нивоа методичких знања релевантних за циљеве и исходе предмета/области)
Општи циљеви: Стручно и методичко усавршавање учитеља, односно упознавање са новим методама учења и тумачења књижевних текстова и њихова примена у методичким радионицама

Специфични циљеви:

  • Иновирање приступа садржајима српског језика како би се ученицима омогућило сврсисходније и функционалније савладавање садржаја књижевности.
  • Оспособљавање за унутарпредметно, међупредметно и целовито интегрисање.
  • Активирање учитеља за креативнији приступ обради књижевних садржаја.
  • Подстицање испољавања креативних потенцијала учитеља и ученика.
  • Унапређивање квалитета образовања са циљем помоћи учитељу да оцењивање стави у функцију напредовања ученика.
  • Сагледавање важности употребљивости таксономија у настави и оцењивању.
  • Формулисање критеријума оцењивања у млађим разредима основне школе на основу образовних компетенција.
  • Пружање практичне помоћи учитељима у прављењу задатака на три нивоа сложености у сагласности са Блумовом таксономијом.
Циљна група: наставник разредне наставе

Теме програма:

1. дан:

  • Народна књижевност
  • Бајке
  • Књижевни текст као интегративни наставни модел

2.дан

  • Роман
  • Поезија
Број учесника: 30

Трајање програма: дана: 2

Број бодова: 14

Цена: Цена по учеснику: 3.000,00динара (хонорари за водитеље, радно-потрошни материјал за семинар и уверења за полазнике семинара)

5 thoughts on “Методички приступ обради књижевности у млађим разредима основне школе, 829

  1. Ево шта каже учитељица Марија Ковачевић из Краљева која је реализовала угледни час по моделу једног сегмента овог семинара:

    Часу обраде романа “ Бела Грива“, по моделу из садржаја семинара „Методички приступ обради књижевности“, који подразумева карактеризацију ликова, присуствовало је 11 колега који су своје евалуационе листе проследили педагошко-психолошкој служби ОШ „Браћа Вилотијевић“ Краљево..

    Обрада подразумева потпуно стављање у улоге четири кључна лика романа- Фолка, Беле Гриве, деде Еузибија и газде имања. На тај начин се свеобухватно разматра сваки лик, његови поступци, особине и начин размишљања у оквиру карактеризације ликова као најважнијег сегмента анализе једног књижевног дела.

    Ученици су са великим задовољством приступили изради костима од натрон-папира у оквиру својих група. Потпуно спонтано овој својеврсној игри придружили су се и учитељи који су присуствовали часу, тако да је учионица постала права оаза радости и веселог смеха. Слободно могу да кажем да сам, у том тренутку, схватила да је посао учитеља дефинитивно моје животно опредељење и мој позив.

    Групе су формиране извлачењем картица са сликом лика романа. У оквиру истих група приступљено је састављању листе питања за лик из друге групе. Исто тако, пишу се и очекивани одговори.

    Потом следи део часа који је ученицима најближи јер су више пута до сада имали прилику да раде интервјуе међусобно, како на часовима српског језика, тако и на часовима новинарске секције коју похађају. Лако су подељене улоге новинара и ликова. Духовито, забавно и врло корисно,- општи је утисак учесника овог часа. Задовољство на лицима ученика и слушалаца са позитивним коментарима.

    Костиме са пратећим елементима качимо на таблу иза импровизоване поставке „студија“.

    Марија Ковачевић

  2. Imao sam priliku da pohadjam ovaj seminar pre par godina i mogu samo reći da je to seminar sa kojeg sam 80% sadržaja primenio u nastavi i još uvek ih koristim. Jako sam zainteresovan i za ova dva seminara i s nestrpljenjem Vas očekujemo u Kruševcu. Kruševački učitelji Vas uvažavaju.

  3. Повратни пинг: Roman Bela Griva | KREATIVNA ČAROLIJA

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s