Književnost, 788

„METODIČKI PRISTUP OBRADI KNjIŽEVNOSTI  U MLAĐIM RAZREDIMA“

Коmpetencija: K1
Prioriteti: 5, 6

Autori: Željka Lukić Radojičić–master metodičkih nauka, Katarina Čarapić – profesor srpskog jezika i književnosti

Realizatori: Željka Lukić Radojičić-master metodičkih nauka; Katarina Čarapić-profesor srpskog jezika i književnosti; Zdenka Milivojević–profesor razredne nastave; Olivera Petrović-pedagog; Marica Nikolić-profesor razredne nastave;

Institucija koja podržava program: Regionalni centar za stručno usavršavanje Užice

Koordinator:  Milena Vićević, RC Užice, Tel- 064.305.5558; e-mail: milena.vicevic@rcu-uzice.rs

Ciljevi programa:•Osposobljavanje učitelja I, II, III i IV razreda zaposlenih u osnovnim školama u Srbiji za obradu književnosti u mlađim razredima. •Stručno i metodičko usavršavanje učitelja, odnosno upoznavanje sa novim metodama tumačenja književnih tekstova i njihova primena u metodičkim radionicama. •Inoviranje pristupa sadržajima srpskog jezika kako bi se učenicima omogućilo svrsishodnije i funkcionalnije savladavanje sadržaja književnosti. •Povezivanje nastave srpskog jezika sa drugim predmetima u školi. •Aktiviranje učitelja za kreativniji pristup obradi književnih sadržaja. •Podsticanje ispoljavanja kreativnih potencijala učitelja i učenika. •Unapređivanje kvaliteta obrazovanja sa ciljem pomoći učitelju da ocenjivanje stavi u funkciju  napredovanja učenika u učenju. •Sagledavanje važnosti upotrebljivosti taksonomija u nastavi i ocenjivanju. •Formulisanje kriterijuma ocenjivanja u mlađim razredima osnovne škole na osnovu obrazovnih kompetencija. •Pružanje praktične pomoći učiteljima u pravljenju zadataka na tri različitih nivoa složenosti u saglasnosti sa Blumovom taksonomijom.

Teme koje se obrađuju: Prvi dan: NARODNA KNjIŽEVNOST: Obrada sadržaja narodne književnosti u mlađim  razredima kroz rad u paru i grupni oblik rada: (igrom do književne vrste, korak po korak do odlika različitih sadržaja narodne književnosti, nova nastavna jedinica)

BAJKE: Obrada bajki Desanke Maksimović, Hansa Kristijana Andersena, Braće Grim i Grozdane Olujić (od crteža do osećanja, provera usvojenosti bajke putem zadataka na tri različita nivoa složenosti, likovna radionica…)

POEZIJA: Obrada pesničke zbirke Jovana Jovanovića Zmaja, Dobrice Erića, Dušana Radovića i Milovana Danojlića kroz grupni oblik rada (čitalački krugovi, pravljenje liste ključnih reči, horsko čitanje).

Drugi dan: ROMAN: Obrada romana Bela Griva (istr. zadaci, karakter. likova, pod tuđim ogrtačem, pričanje iz ugla uloge, strip). OBRAZOVNE KOMPENTENCIJE I KRITERIJUMI OCENjIVANjA. DORADA PITANjA NA TRI NIVOA SLOŽENOSTI U SKLADU SA BLUMOVOM TAKSONOMIJOM.

Ciljna grupa: učitelji i stručni saradnici Trajanje programa u satima i danima: 15 radnih sati raspoređenih u 2 radna dana

Broj učesnika u grupi: 16-30

Cena po grupi podrazumeva: radni i potrošni materijal i honorare voditelja. Domaćin  seminara obezbeđuje hranu i osveženje za polaznike i voditelje, prostor za rad, putne troškove za voditelje i troškove smeštaja za voditelje. Smeštaj se obezbeđuje na bazi polupansiona a putni troškovi, ako voditelji putuju autom, obračun se vrši tako što se broj pređenih kilometara pomnoži sa 15% od cene goriva po računu i dodaju računi od putarine.

  1. Ево шта каже учитељица Марија Ковачевић из Краљева која је реализовала угледни час по моделу једног сегмента овог семинара:

    Часу обраде романа ” Бела Грива”, по моделу из садржаја семинара “Методички приступ обради књижевности”, који подразумева карактеризацију ликова, присуствовало је 11 колега који су своје евалуационе листе проследили педагошко-психолошкој служби ОШ “Браћа Вилотијевић” Краљево..

    Обрада подразумева потпуно стављање у улоге четири кључна лика романа- Фолка, Беле Гриве, деде Еузибија и газде имања. На тај начин се свеобухватно разматра сваки лик, његови поступци, особине и начин размишљања у оквиру карактеризације ликова као најважнијег сегмента анализе једног књижевног дела.

    Ученици су са великим задовољством приступили изради костима од натрон-папира у оквиру својих група. Потпуно спонтано овој својеврсној игри придружили су се и учитељи који су присуствовали часу, тако да је учионица постала права оаза радости и веселог смеха. Слободно могу да кажем да сам, у том тренутку, схватила да је посао учитеља дефинитивно моје животно опредељење и мој позив.

    Групе су формиране извлачењем картица са сликом лика романа. У оквиру истих група приступљено је састављању листе питања за лик из друге групе. Исто тако, пишу се и очекивани одговори.

    Потом следи део часа који је ученицима најближи јер су више пута до сада имали прилику да раде интервјуе међусобно, како на часовима српског језика, тако и на часовима новинарске секције коју похађају. Лако су подељене улоге новинара и ликова. Духовито, забавно и врло корисно,- општи је утисак учесника овог часа. Задовољство на лицима ученика и слушалаца са позитивним коментарима.

    Костиме са пратећим елементима качимо на таблу иза импровизоване поставке “студија”.

    Марија Ковачевић

  2. Imao sam priliku da pohadjam ovaj seminar pre par godina i mogu samo reći da je to seminar sa kojeg sam 80% sadržaja primenio u nastavi i još uvek ih koristim. Jako sam zainteresovan i za ova dva seminara i s nestrpljenjem Vas očekujemo u Kruševcu. Kruševački učitelji Vas uvažavaju.

  1. Повратни пинг: Nebeska reka, Grozdana Olujić | KREATIVNA ČAROLIJA

  2. Повратни пинг: Roman Bela Griva | KREATIVNA ČAROLIJA

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Прати

Добијте сваки нови чланак достављен у ваше поштанско сандуче.

Придружите се 2.568 других пратиоца

%d bloggers like this: