Etnološke radionice

1.dan: Seoski život (Obilazak poljoprivrednog gazdinstva u cilju upoznavanja sa organizacijom života i rada jednog prosečnog seoskog domaćinstva. Obilazak štale, ovčarnika, svinjca, kokošinjca, koša, voćnjaka, povrtnjaka, livade, njive, šume, dvorišta sa ukrasnim biljkama, magaze i šupe sa poljoprivrednom mehanizacijom. Deca odlaze do seoskog trga unutar „Čarobnog sela“ gde dobijaju timske zadatke. Svaki tim „porodica“ dobija određene zadatke i vremenski okvir za koje je dužan da ih timski obavi. Zadaci su tipa: pronađi grabulje u šupi i donesi ih na svoje imanje; otkini list sa kruškinog drveta; pronađi u kuhinji sito i donesi ga i sl; Nakon isteka vremena dobijamo pobednika koji biraju svog predstavnika koji dobija titulu „Vitez Čarobnog sela“. Vitez ima zadatak da iz drugoplasiranog tima bira glasnika koji će biti prenosilac poruka u Čarobnom selu. Glasnik ima zadatak da iz trećeplasiranog tima izabere princezu za viteza. Princeza iz najslabijeg tima bira svoju sluškinju koja će joj uvek biti na usluzi).

2.dan: Narodni običaji (Deca se u zavisnosti od vremena realizacije upoznaju sa sezonskim narodnim običajima: Božić, Lazareva subota, Vaskrs, Vidovdan, Ivanjdan, svadbeni običaji. Nakon ove radionice grupe izvlače radni zadatak koji se ogleda u priređivanju jednog običaja. Jedan tim će pripremati svadbu, drugi krštenje, treći mobu, a četvrti obeležavanje jednog praznika. Ovaj zadatak deca pripremaju u okviru svojih domaćinstava i on je protkan opuštenom igrom i zabavom kroz koju će deca uz pomoć edukatora usvojiti pojedine narodne običaje.)

3.dan: Etno odežda i nakit (Deca dobijaju zadatak u skladu sa godišnjim dobom naprave odežde i nakit od prirodnih materijala, poput cveća, trava, lišća, plodova. Izrađujući  odevne predmete i nakit od  prirodnog materijala, deca uče da vezuju različite materijale u smislene i upotrebljive celine.)

4.dan: Potraga za svitkom (Deca na ovoj radionici imaju priliku da se upoznaju sa elementima orjentiringa. Ovo je vremenski najduža i najzahtevnija radionica. Deca kreću ispred hotela u potragu za „svitkom“. U uvodnom delu rada upozajemo ih sa pojmom „svitak“ i „pergament“. Ova radionica ima takmičarski karakter da bi se deca motivisala na pešačenje od Vrujaca do Struganika (5km). Imamo četiri takmičarska tima (četiri seoska domaćinstva) koja kreću u lov na glasnika koji nosi „svitak“ sa tajnom porukom. Na tajnoj poruci su pojmovi i tumačenja vezana za geografske i istorijske odrednice zavičaja vojvode Mišića. Tim koji pronađe najviše skrivenih glasnika na putu od Vrujaca do kamenoloma na Kamalju stiče pravo da kopa blago u struganičkom kamenolomu koji je i krajnji cilj potrage. Nakon improvizovanog kopanja i pronalaska  blaga u kamenolomu, svi timovi autobuskim prevozom odlaze u rodnu kuću vojvode Mišića gde se deli pronđeno blago (slatkiši, suve šljive, orasi i sok od zove). Ostala tri tima dobijau slatku užinu kao utešnu nagradu.
5.dan: Ručni rad  (Deca se demonstriranjem upoznaju sa vrstama ručnog rada, materijalom i alatima koji se pri tome koriste.  Potom se opredeljuju za njima najintersantniji ručni rad i uče elemente veza, pletenja, heklanja uz nadzor edukatora. (dva edukatora su devojčice-članice grupe “Kreativno detinjstvo)

6.dan: Zaboravljene igre (Deca odlaze do šume gde se upoznaju sa različitim vrstama drveta, njegovom tvrdoćom, elastičnošću. Objašnjavaju im se pravila pojedinih igara i način izrade sredstava za te igre, kao što su „maška i viriz, pisak, piljci, luk i strela“.  Deca uz pomoć edukatora (jedan edukator je dete-član grupe “Kreativno detinjstvo) izrađuju sredstva za zaboravljene igre, vraćaju se u školu i primenjuju ih u igri.)

7.dan: Etno karavan (Deca se oblače u odežde napravljene drugog radnog dana od prirodnih materijala, ukrašavaju se napravljenim nakitom i pridružuju se Eko karavanu u cilju promocije sedmodnevnih aktivnosti i skretanja pažnje lokalnom stanovništvu i turistima o potrebi očuvanja životne sredine. Karavan kreće iz osnovne škole i odlazi do „Čarobnog sela“ gde se dešava i završna svečanost.)

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

СТВАРАЛАЧКИ ДИЗАЈН / CREATIVE DESIGN

Све је могуће оном који верује....

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

%d bloggers like this: