NAJRUŽNIJI SAN JEDNOG NASTAVNIKA

NAJRUŽNIJI NASTAVNIČKI  SAN NA HLADNOM BETONU NEMANjINE ULICE

16602790_10212349711316716_1155618628844216903_nZar je ovo slika na koju možemo i smemo ostati ravnodušni?
Ovo je nastavnik istorije koji je svoj radni vek proveo u učionici. Zar je ispravno da ga završi na betonu u Nemanjinoj? Smemo li to da dozvolimo?

Zašto su nastavnici isto što i glineni golubovi?
Zašto se za ugrožavanjem nastavničkih prava olako poseže?
Zašto narušavanje nastavničkih prava nije zenica oka u koju se ne dira?

Jer nastavnik je neko ko stvara i oblikuje ljude.
Jer nastavnik je neko ko daje uvek više nego što se od njega očekuje.
Jer nastavnik je onaj ko voli, razume, podstiče, razmenjuje, širi, ohrabruje…

Kakve su to nastavnike imali ljudi koji nastavnike tretiraju kao glinene golubove?
Šta su svojim nastavnicima zamerili oni koji danas ugrožavaju prava nastavanika?
Ko je učio one kojima nastavnička prava nisu zenica oka?

Prekinimo ovaj ružan nastavnički san svojom reakcijom:
svojim pisanjem,
svojim deljenjem,
svojim govorom na ovu temu, ma gde da smo,
svojim delovanjem,
svojom neravnodušnošću…

Pročitajte ovde šta je na FB napisala koleginica koja ih je obišla 9.februara u večernjim satima:

16711604_10206530914351336_2566986743511532252_nAlenka Pantić
„Дошла сам кући пуна утисака. Прва сцена, сами њих двојица. Петар шета, Диске спава. Смиља је дошла мало касније. Смиља каже да спава код колегинице која јој је понудила смештај. Она је каже ту њима као подршка. Петар, оде на пар сати ноћу, код колеге у близини Немањине. Слабо је и обучен а и болестан. Нисам само ја била вечерас тамо. Мало касније је дошла и дивна Аница и Бранислава Врбаски. Донеле му чај и фервекс и бомбоне.

ДИСКЕ
Имам кнедлу у грлу. Диске је прави херој. Миран, сталожен, ведрог духа, истрајан, упоран, тврдоглав.
И јуче и данас смо се руковали. ОБавезно скида рукавице да се поздрави из „кревета“. Руке су му топле.
Знам да неће да једу, па им нисам храну ни носила. Донела сам чоколаду, карамеле лешник и бомбоне. Неће чоколаду, одбија. Каже да га минирам. Каже да је тако решио. Спремио се за ово и психички и физички. Молила сам га да узме коцкицу, ред, све. Каже неће. Има шећер, има со. Узима их на смену, десетак коцкица дневно. Каже да ће ићи колико може, да су полицајци добри и кад му не буде добро, они ће звати Хитну. Каже да је овде и због себе и због нас, због свих просветних радника(то је рекао!). Каже да тако мора. Има сина и ћерку, зову га да се чују, али га не одвраћају. Каже, таква су његова деца, као он. Каже да је против насиља у школи, да он није насилник милион посто. Каже да је по том питању увек био девојчица. Каже да је за сада добро, да ујутру има грчеве јер је навикао да доручкује чим устане.
Шта да кажем више? Он је тамо због нас, каже не може то тако.
Колеге?“

Pročitajte i belešku jedne Marije:

16601776_10212179315942683_8966941905943703466_oMarija Markovic „Драге колеге, ако мислите да сте игнорисањем колега који штрајкују глађу због незаконитог одузимања лиценци и непружања било какве подршке колегама који се часно боре за правду, послали поруку свом директору, министру просвете, педагошком надзору, удби и ванземаљцима да сте лојални радници, да нећете да правите проблеме никоме, да само радите свој посао и храните своју децу, јако сте се преварили.
Порука која одлази у свест послодавца није то што ви желите.
Министарство је одиграло већ познате кораке. Развлачили су „причу“ до петка, на крају радног времена надлежни правни стручњаци срочили су пар небитних реченица само да се мало испише папир и направи бар нека форма за потпис министра и направи утисак рада и залагања. Права намера је била да нас (а поготову њих троје штрајкача) доведу мирне до викенда и нерадних дана, када су ствoрени услови за расплињавање протеста, највероватнију болест штрајкача, провокације неког са стране како би њих и нас оптужили да су нам цилљеви политички а не часни и праведни. А онда почиње друго полугодиште и радне обавезе због којих ће и објективно бледети захтеви штрајкача.
И ако министар и његови сараднцици и помоћници успеју у том науму следи нам време
„Стратегије варварства српске просвете“.
Остајаћемо без посла јер ће се неком тамо директору указати прилика да уновчи наше радно место или да се реши неистомишљеника, или да учини некоме из владајуће гарнитуре како би себи продужио мандат. Таквим директорима смо послали поруку да им се ништа не може десити ако користе функцију за личне обрачуне или личне инетересе. Њихова одлука је потврђена одлуком школског одбора, а министрово решење је донето на основу одлуке школског одбора. Свето тројство српске просветне демократије као једно од начела будуће стратегије одвешће нас све на улицу. Али за нас више нико неће имати да се бори јер смо били сведоци нестајања наших колега.
Министру, директорима и правницима у МП смо послали поруку да прихватамо да у држави Србији осим законодавне, извршне и судске власти постоје и релевантне инситуције у којима се доносе релевантни закључци.
А држава у којој се релевантни закључци доносе на местима која нису судска, извршна или законодавна постају тајни центри моћи…
А ми седимо и пристајемо да чекамо закључке тајних центара моћи. Топло нам је баш колико нам треба. До тренутка кад ћемо се смрзнути или изгорети рачунамо да има пар стотина хиљада испред нас. А шта ако смо баш ми први на списку у нашој школи? Шта онда? Од кога да тражимо да нас заштити?
Министру, директорима, школским одборима, локалним заједницама смо послали поруку да пристајемо на то да троје комшија из улице поред школе са партијским књижицама тренутног изборног победника и неколико родитеља којима је обећана или застрашена будућност њиховг детета одузимају лиценце просветним радницима који су део наобразованијег дела система и државе. А кад се можда једног дана и открије да је њихово незнање у тренутку одлучивања било обрнуто пропорционално њиховој моћи, мандати су им давно прошли а ниједна она од малопре релевантна институција не зна ни где им је више адреса сттановања а не одговорност због противзаконитог одлучивања.
Министру, неким директорима и неким родитељима смо послали поруку да ако могу да бирају између високе новчане казне због недоличног понашања детета и лажног пријављивања наставника, јефтиније је ово друго: Ништа им се неће десити јер те наставнике нема ко да штити.
Бирајте коју поруку шаљете: данас они сутра ми или стоп варварству у просвети !!!!!!“

Prekinimo ovaj ružan nastavnički san svojom reakcijom:
svojim pisanjem,
svojim deljenjem,
svojim govorom na ovu temu, ma gde da smo,
svojim delovanjem,
svojom neravnodušnošću…

Advertisements

Posted on фебруар 10, 2017, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Оставите коментар.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

NADARENA DECA

Blog o učenju, razvoju talenta, nadarenosti, nadarenoj deci....i još ponešto...

%d bloggers like this: