Не треба да користимо ПИСА питања на завршном испиту

Срђан Вербић, министар просвете, науке и технолошког развоја

Београд – Комисија за спровођење завршног испита добила је задатак да утврди које су општине, школе и ученици били угрожени током поплава. Реч је о око 800 ученика, од којих је 740 из Обреновца. Овим ученицима биће омогућено да изаберу хоће ли завршни испит полагати у јуну или у августу – каже за Данас Срђан Вербић, министар просвете, науке и технолошког развоја.

verbic05fonet aleksandar kokovic_ocp_w380_h300
-Више пута сте истицали да ће се ученицима из поплављеног подручја изаћи у сусрет. Да ли то значи упис преко предвиђене квоте у школе које желе да похађају иако не остваре одговарајући резултат?

– Да, уколико то буде потребно. Ученици из појединих места заиста су имали тежак период, а многи ће се још дуго борити са последицама поплава. Сматрамо да треба да им изађемо у сусрет, водећи наравно рачуна да тиме не угрозимо функционисање и квалитет школа и да ни на који начин не оштетимо остале ученике.

Да ли су школе које су биле поплављене остале без документације и да ли су сви успели да закључе оцене регуларно?

– Само ОШ “Јован Јовановић Змај” из Обреновца има проблем са документацијом. Она није уништена, али је поквашена и суши се, а затим је треба дезинфиковати. Документација из осталих школа је потпуно очувана, пре свега, захваљујући присебности управа школа које су је након првих вести о надолазећој води изместили на више спратове школских објеката. Можете да замислите у каквом би се проблему нашао читав образовни систем да је документација уништена. Срећом, то се није десило и закључивање оцена је у току.

Какви су резултати пробног завршног испита?

– Прелиминарни резултати пробног теста показују да је он био очекиване тежине, а у току лета Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања ће радити детаљну анализу. За разлику од завршног испита који Министарству просвете служи као путоказ када је реч о будућим променама у образовном систему, пробни тест је, пре свега, показатељ ученицима и њиховим наставницима. Они треба да им покажу на које делове градива треба да се концентришу и како треба надаље да тече припремна настава за полагање завршног испита.

Својевремено сте изјавили да вас бивши министар просвете Томислав Јовановић није звао и тражио да направите лаке задатке за малу матуру, док сте били на челу Центра за испите у Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања. Да ли сте са ове позиције имали неке захтеве према институцији у којој сте до недавно радили?

– Нисам имао никакве захтеве.

Каква ће бити структура теста када је реч о тежини задатака?

– То је питање за Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања. Министарство просвете поверило је стручној институцији посао израде теста у складу са програмом завршног испита.

Било је дилема да ће се на матури наћи питања којима се проверавају функционална знања.

– Сва питања на завршном тесту су из градива и део су наставног програма.

Ове године се повела прича да би у будућности задаци на завршном испиту требало да личе на ПИСА задатке. Да ли су нам ПИСА задаци потребни за завршни испит, ако се у школи уче чињенице и то се још дуго неће променити?

– Треба да буду више налик ПИСА, али не треба да користимо ПИСА питања на завршном испиту. Ако не померимо фокус испитивања са фактографије, онда се неће променити ни оно што се учи у школи.

Које мере ће бити предузете да би се спречиле злоупотребе од прошле године? Дакле, припрема и штампање тестова ће бити у Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања, одакле ће се дистрибуирати до школских управа и школа…Шта још планирате?

– Предузели смо низ мера, али сматрам да није потребно да оне буду најављиване кроз медије.

Тражимо одговорност

Контроле оцењивања на претходним завршним испитима су указале на злоупотребе у појединим школама. До сада нико није сносио санкције, јер када се то питање постави, из Министарства увек стиже одговор да је „инспекција на терену“. Шта ћете урадити ако се такве ствари понове?
– Разговарамо са наставницима и кроз директан контакт објашњавамо важност и смисао теста. Тражимо одговорност од сваког ко учествује у процедури. Надамо се да неће бити потребно да реагује инспекција.

Нови правилник о оцењивању

Завршни испит је указао и на бројне слабости у оцењивању. Правилник о оцењивању у основној школи је два пута мењан (донет нов, па измењен). Шта ћете конкретно урадити по том питању? Да ли је могуће успоставити јединствене критеријуме на нивоу државе?
– Образовни стандарди од пре четири године требало би између осталог да служе да се успостави стандард оцењивања. У међувремену је урађена ревизија. Трагамо за решењем које ће свакако бити нови правилник о оцењивању, али реалистичнији и применљивији.

АУТОР: ВЕСНА АНДРИЋ/ФОТО: АЛЕКСАНДАР КОКОВИЋ (ФОНЕТ)

Извор: danas.rs

Advertisements

Posted on јун 9, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Оставите коментар.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

СТВАРАЛАЧКИ ДИЗАЈН / CREATIVE DESIGN

Све је могуће оном који верује....

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

%d bloggers like this: