Креативни наставник

297536_10150301927177894_616097893_7945179_1553124151_nДавне 2013. године први авиони су виђени на небу изнад Србије, бизнис планови су цветали као никада раније, мала матура је протерана из школа, а у дневним новинама „Сербиа Тодаy“ освануо је следећи чланак: На овогодишњем конкурсу „Креативни наставник“ у организацији софтверске компаније„Гамес++“, прва награда отишла је у руке Радомира Добрића, наставника хемије 19. београдске гимназије, са радом „Немотивисаност ученика као основа функционалног образовања“. Рад је заснован на широком спектру наставних метода за демотивисање ученика уз примену бројних иновативних инфомационо-комуникационих технологија.

Наставник истиче да је на идеју дошао у жељи да сви ученици приступе часовима на начин који ће им омогућити да у потпуности изразе своја очекивања од наставе хемије и школе уопште. Овим приступом настави су задовољни сви у школи, што потврђују бројне похвале од страна ученика, родитеља и управе школе која истиче да су одличне оцене код свих учениика мерљив показатељ унапређења наставног процеса. Посебно је задовољан наставник Добрић који коначно може да предахне од бројних школских обавеза, реши се свакодневног стреса и посвети својој породици и приватним пословима које сада може да обавља чак и у време својих часова. „На мојим часовима сви су ученици немотивисани за учење, али тај резултат је у великој мери потпомогнут технологијом која је омогућила ученицима да на часовима слушају музику, гледају видео-клипове или играју игрице, мада треба истаћи да ученици и све чешће разговарају мећу собом уживо, слободно шетају учионицом или доручкују у друштву својих другара“, објашњава награђени наставник. Ево и неколико савета за демотивацију ученка: „Покушајте да се осмехујете што је више могуће, говорите само када је то неопходно, не обраћајте пажњу на несташлуке ученика и не мешајте се превише у свој посао, а само у ретким приликама одмахните руком и дајте до знања да тренутно немате времена за њихова питања. Инспирацију често налазим на шалтерима разних држвавних институција, а сматрам да школа не сме да буде изолована од система у коме се налази већ да буде један од његових главних ослонаца.“ Добрић додаје да није било увек лако демотивисати ученика, јер се у сваком одељењу налази по неколико ученика који се непрестано распитују за додатну наставу или припрему за такмичење, али константном применом методологије дошло је до потпуног преокрета у њиховим активностима. „Пре него што смо почели да учимо хемију на овакав начин заиста сам се интересовао за предмет. Стекао сам и другу награду на државном такмичењу, па сам размишљао и да чак упишем Хемијски факултет, међутим само после три месеца рада са наставником сам уочио колико сам грешио у приступу часовима“, искрен је ученик трећег разреда док седи на последњој клупи не престајући да игра најновију верзију игрице „Фрее стyле“ на свом мобилном телефону. Наставник објашњава да је функционално важно научити децу да буду немотивисана, а да незаинтересованост и демотивисаност решава највећи део проблема сваког појединца, па и друштва у целини. „Ову методу примењујем већ последњих пет година, али услед недостатка мотивације први пут је тек сада јавно објављујем“, закључује Добрић. Чланак је у то време прошао потпуно незапажено у јавности, али је у наредном периоду награђени рад поставио основе данашњег односа према животним проблемима и дефинисао модерне стилове живота. Наравно, проналазак ове вести у „Архиву националних вредности“ омогућио нам је да данас боље разумемо значај уваженог наставника Добрића,који је својом иновативношњу много пре свог времена предвидео тенденције развоја нашег друштва и свесрдно помагао у остваривању ове идеје. 

Преузето са блога ИВАН БУЋКОВИЋ

Advertisements

Posted on новембар 24, 2013, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Оставите коментар.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

СТВАРАЛАЧКИ ДИЗАЈН / CREATIVE DESIGN

Све је могуће оном који верује....

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

%d bloggers like this: