Oporost i slast oskoruše

“Nemoj da guraš nos gde ti nije mesto”, prštalo je sa svih strana tokom mog odrastanja. A pusta radoznalost ne da mira. Sve bi da proba, sve bi da okusi, sve da vidi, sve da čuje. I trajalo je to.

A onda, tog oporog jutra, kada sam po svaku cenu želela da privirim u dekinu sobu, dok mu je čika u belom mantilu pravio društvo, baka je, vidno iznervirana, uhvatila moju mršavu ruku i povukla me na vrh dvorišta mojih uspomena. “Dolazi ovamo, ti malo, nedokazano derište, dođi da jednom za svagda naučiš šta je  adet”, siktala je moja nežna bakuta. Takvu sam je videla dva puta, onomad kada je istukla brata zbog friziranja moje kose i prošlog proleća kada me dobro prodrmusala zbog nepoštovanja reda u kući. Ovo sada je pretilo da će biti mnogo strašnije, “probaj, jedi ove velike zelene, jedi Suzo, kočoperna”. “Ali bako”, gušila sam se u suzama, “zelene su,… ne valja, ne mogu bona baba, ne mogu…”

Bila je to lekcija za ceo život. I danas sebe uhvatim kako se trznem pri insistiranju da saznam nešto za šta nije niti vreme, niti mesto. Radoznalost sa zadovoljstvom prepuštam mojim sagovornicima. I, nažalost,  nikad me ne iznenade. Možda ja, većinu, iznenađujem finom, prividnom nezainteresovanošću teško savladanom u najranijem detinjstvu. I baš tada, dok samo pratim tuđu, sirovu radoznalost, osetim ukus oskoruše iz bakinog dvorišta, te krupne, zeleno-crvene, nezrele voćke, koja je obeležila moje sazrevanje. Lako mogu da prizovem taj opori ukus, ali samo tada, kada  me  zatrpa tuđa neumesna radoznalost, koja me odvede do bakinog nemira, koji sam shvatila mnogo godina kasnije.

Ko je probao oskoruše sa grane, krupne i zeleno-crvene, pre njihove zrelosti, taj zna šta je oporost. Oni drugi, spoznali su slast strpljenja, spoznali su slast pravog trenutka. Znate li, da zrela oskoruša uvek sama padne na zemlju? Žuta i mala, mnogo manja od one zelene i nezrele, jer slast je uvek lepša od oporosti, pa valjda zato zauzima i manji prostor. Nema potrebe da skačemo i savijamo oskorušine grane da uberemo slasne plodove! To me je naučila baka, tog oporog jutra, kada je deka zauvek otišao.

Priseti se situacije kada si ti bio radoznao, a onda si zbog toga zažalio. Nabroj životne trenutke koje bi mogao nazvati oporim. Obrazloži! Seti se momenta kada si se borio da strpljivo sačekaš pravi trenutak za nešto/neku situaciju! Opiši kako si se tada osećao!  Šta znači izreka  “strpljen, spašen”? ? Opiši situaciju u kojoj si osetio slast zbog svog strpljenja.

преко Oporost i slast oskoruše.

Posted on фебруар 9, 2013, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Оставите коментар.

Оставите одговор

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

СТВАРАЛАЧКИ ДИЗАЈН / CREATIVE DESIGN

Све је могуће оном који верује....

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

