Светски форум

Светски форум Мајкрософт Партнер у учењу, осми по реду, одржан је ове године у Прагу, у периоду од 28. новембра до 1. децембра. Мото овогодишњег Светског форума био је „Ваше идеје су важне“. Око ове идеје окупило се више од 500 иновативних наставника, школских лидера и лидера у образовању из 75 земаља. Своју иновативну наставну праксу представило је око 115 наставника.  Целокупан догађај био је одлично организован, заснован на различитим активностима које су учесницима омогућиле да стекну увид у будуће образовне тенденције, упознају се са новим ИКТ које могу применити у настави, упореде своју иновативну наставну праксу са иновативном наставном праксом наставника широм света и стекну потпунију слику о настави, наставнику и вештинама 21. века.

Предавања

Стицању нових и унапређивању већ стечених знања о функционалној примени ИКТ у настави, допринела су одлична предавања осмишљена са циљем да помогну наставницима да повежу педагошка знања и искуства са предностима које нуде савремене ИКТ, али и да их информишу о будућим тенденцијама у области образовања. Теме предавања биле су: Трансформација учења, Образовање дигиталних урођеника: Како реализовати иновативну наставу и учење уз помоћ ИКТ-а? и Покретач економског развоја.

Кратак преглед предавања налази се овде.

Предавања у оквиру теме Трансформација учења истакла су кључну улогу савремених ИКТ у развоју и унапређењу иновативне наставне праксе у школама широм света. Примена савремених ИКТ, у комбинацији са осталим облицима иновативне наставне праксе, омогућава ученцима да развију вештине 21. века.  Кључно предавање у оквиру ове теме одржао је Ентони Салсито (Anthony Salcito), потпредседник Мајкрософтовог сектора за образовање. Део предавања на енглеском језику можете погледати овде.

О образовању дигиталних урођеника говорила је Кирсти Лонка (Kirsti Lonka), професор образовне психологије и продекан Универзитета у Хелсинкију у Финској.  Током предавања истакла је да су садашњим и будућим генерацијама ученика, које је Марк Пренски назвао дигиталним урођеницима, потребни нови модели окружења за учење, који се заснивају на комбинацији различитих просторија и услуга, као и на комбинацији наставе и дигиталних алата, интернета, мобилног учења и различитих платформи за учење.

Током последње теме, Покретач економског развоја, истакнуто је да је економски развој држава значајно повезан са системом образовања и да наставници играју кључну улогу у томе, јер омогућавају ученицима да стекну знања и вештине које ће им бити потребне у будућности, а које су повезане са државном економијом. О овој теми говорила је Лора Ипсен (Laura Ipsen), потпредседник Мајкрософтовог јавног сектора. Снимак предавања можете погледати овде.

Радионице

Осим предавања, наставници су свакодневно присуствовали радионицама које су имале за циљ да их боље упознају са вештинама 21. века које треба да развију код ученика кроз своју наставну праксу. Радионице су биле засноване на практичном раду наставника у малим групама, а током рада наставници су користили One Note и глобалну заједницу наставника широм света-PIL Network (http://www.pil-network.com/). Најзанимљивија радионичарска активност била је креирање материјала за учење након организоване посете чувеном замку. Током посете наставници су прикупљали потребни материјал (креирали фотографије и видео-записе) од кога су касније начинили материјал за учење.

Размена знања и искустава

Током трајања овог значајног догађаја, наставници су били у прилици и да се упознају са иновативном наставном праксом у другим земљама света, размене искуства и успоставе контакте и сарадњу са својим колегама из других држава. Били су у прилици да се упознају и са великим бројем примера иновативне наставне праксе, упореде свој рад са радом других наставника и добију идеје за свој рад у будућем периоду.

Одличан пример добре праксе јесте пројекат „LYNC”ing Distance Learning Math Classes to Blind and Visually Impaired Students. Наставнице Robin Lowell и Sherry Hahn раде у државној школи за слепе у Вашингтону. Оне су користиле Мајкрософт Линк (Microsoft Lync) да реализују наставу математике са слепим и слабовидим ученицима. Њихов пројекат је награђен првом наградом у категорији „најбоља примена ИКТ-а“. Како су америчке наставнице описале свој рад можете погледати овде, а овде можете погледати њихов пројекат.

Још један пример добре праксе долази из Сингапура и носи назив Impactful Online Service Learning. Наставница Chen Siyun је кроз свој рад повезала ученике из Сингапура и Индонезије ради решавања проблема недостатка чисте воде у једном селу у Индонезији. Пројекат је награђен првом наградом у категорији „сарадња“. Кратко представљање пројекта можете погледати овде, а комплетан пројекат се налази овде.  Списак свих награђених радова можете погледати овде (Фејсбук страница Мајкрософт Партнер у учењу Република Србија).

Ваше идеје су важне

Да мото овогодишњег Глобал форума није само фраза, најбоље показује добра вест која је саопштена учесницима-Мајкрософт наставља улагање у програм Партнер у учењу у наредних пет година. Званичну објаву ове вести можете прочитати овде. Учеснике форума обрадовао је и интервју са Билом Гејтсом, који се огласио поводом ове објаве. Интервју можете прочитати овде.  Да су идеје наставника заиста важне показао је и округли сто током кога су наставници добили прилику да упознају Лору Ипсен (Laura Ipsen), потпредседника Мајкрософтовог јавног сектора, са својим идејама за примену савремених ИКТ у настави. Слике са округлог стола можете погледати овде.

Мишљења учесника

Колико је Партнер у учењу Глобал форум утицао на учеснике и њихов будући иновативни наставни рад, најбоље показују мишљења наставника.

Који је Ваш најјачи утисак са Мајкрософт Партнер у учењу Глобал форума? Како ће овај догађај утицати на Ваш даљи рад?

Најјачи утисак са Мајкрософт Партнер у учењу Глобал форума, оно шћо ћу понети кући, јесу контакти са наставницима из целог света. Већ имам директну комуникацију са преко десетак наставника из целог света у циљу повезивања наших ученика у дигиталну сарадњу. Наши ученици сагледавају суштину и много су више узбуђени и ангажовани када отворимо врата новим пријатељима преко океана! И размена ученичких успеха-пројеката који су представљени на ПИЛ Глобал форуму могу да прошире опсег њихових постигнућа и омогуће им да утичу на друге кроз свој рад. (June Teisan, Harper Woods Middle School, USA)

Био је диван тренутак у мом животу када сам се придружио Мајкрософт Партнер у учењу Глобал форуму и сусрео се са наставницима из целог света. То је био заиста добар осећај. Када покушате да направите неке промене у систему, лакше вам је када сазнате да се сви наставници суочавају са истим проблемима, без обзира на место, културу или земљу. Било је одлично бити део глобалне заједнице. Ми као наставници стварамо сутрашње грађанине, а у дигиталној ери морамо да припремимо ученике да се суоче са изазовима 21. века и постану одговорни глобални грађани. То је било јединствено искуство за мене. Хвала Мајкрософту на томе. (Anil Sonune, Zilla Parishad Primary School, India)

Глобални Форум иновативних наставника у организацији Мајкрософта је највећа манифестација у области образовања. Место где можеш срести и стећи пријатељства буквално са наставницима из целог света. Где можеш сазнати колико сличности постоји међу вама и колико су сви наставници посвећени свом послу и теже да процес учења учине забавним и да омогуће својим ученицима стално стицање знања и вештина. Несебична размена између наставника пружа прилику да научиш нове ствари које ћеш применити у својој учионици, са својим ученицима. Можеш да упоредиш свој рад са радом других наставника и да знаш шта си урадио и шта све можеш да урадиш. И на крају, можеш да се забавиш, сарађујеш и размениш контакте, што отвара многе нове могућностима за будуће пројекте, састанке и сарадњу. (Дарко Талески, ООУ Кирил и Методиј с. Канатларци, Прилеп, Македонија)

Најјачи утисак са Глобал форума за мене је све већа усмереност на улогу наставника приликом коришћења савремених ИКТ. Успех не зависи од квантитета употребљених ИКТ, већ од стратегија и метода које користи наставник. Улога наставника је промењена, он представља смернице и подршку ученицима који сами раде у

новом окружењу: проналазе и обрађују информације, истражују и примењују научено у реалним животним ситуацијама. Ово је изазов за све нас-није суштина само у томе да користимо технологију, већ да пронађемо адекватан начин да је „ставимо у руке“ ученика. Пројекти које сам видела били су веома интересантни и узбудљиви: Коди и Кинект, онлајн часописи (који нису креирани само за потребе пројекта, већ и даље постоје са многим рубтрикама), стрипови, роботика…. Узбудљиво и освежавајуће дељење идеја из целог света.

Моја школа и ја смо већ другу годину у Мајкрософтовом пројекту „Иновативне школе“. Имала сам прилику да се упознам и да сазнам више о образовању у земљама као што су: Маурицијус, Индија, Пакистан, Нигерија, Израел, Јужна Африка, Кенија.  Веома сам задовољна оним што сам видела и захвална Мајкрософту који чини толико за наставнике широм света- доприноси њиховом развоју и обогаћује им искуства. (Десислава Миленкова, 137 Средно Общообразователно Училище, София, България)

Из угла новинара

Партнер у учењу Глобал форум окупио је и бројне представнике медија из различитих држава. Они су, заједно са наставницима и школским лидерима, били у прилици да се упознају са програмом Партнер у учењу и тенденцијама којима овај програм тежи у будућности.  У наставку текста можете прочитати утиске новинара из Бугарске.

Мислим да је ово догађај од великог значаја, јер је на једном месту окупио прошлост, садашњост и будућност програма Партнер у учењу. То је сада већ десетогодишња историја, а најава нових инвестиција у наредних пет година, доказује велику вредност овог програма, јер су најављене инвестиције готово остале непромењене, упркос светској економксој кризи. Партнер у учењу је пројекат садашњости који помаже наставницима широм света да размењују идеје како би њихов професионални рад био бољи и кориснији. Нових 250 милиона долара  ће обезбедити будућност овог програма у наредних пет година, што наговештава нове интересантне пројекте и иницијативе.

Друга важна вест из Прага је то да ће Мајкрософт, у сарадњи са шест најцењенијих хуманитарних организација на свету, уложити 75 милиона долара за борбу против образовне неједнакости у свету. Ова новчана средства ће бити од користи данас, али представљају озбиљну перспективу и за сутрадан, када ће они који ће сада имати користи од њих бити спремни да постану нови светски лидери. (Емилиян Онуфриев, teacher.bg, България)

Закључак

Мајкрософт Светски форум Партнер у учењу је, без сваке сумње, најзначајнија манифестација у области образовања. Свако ко је био учесник ове манифестације може са сигурношћу рећи да су његове идеје важне, прихваћене у глобалној заједници иновативних наставника. Нова знања, нове идеје, нови контакти и нова сарадња, као природна последица ове манифестације, јесу нешто што ће наставницима утабати даљи пут ка иновативној наставној пракси и образовању 21. века.

Аутор: Славица Гомилановић

ОШ „Ђура Јакшић“ Орешковица

Преузето са сајта Партнер у учењу

Advertisements

Posted on децембар 21, 2012, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Оставите коментар.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

СТВАРАЛАЧКИ ДИЗАЈН / CREATIVE DESIGN

Све је могуће оном који верује....

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

%d bloggers like this: