Пропозиције васкршњих активности

1. ВАСКРШЊИ КВИЗ ЗНАЊА (Познавање српског језика, српске историје и православне вере)

Да би школа узела учешће у „ВАСКРШЊЕМ КВИЗУ ЗНАЊА“ неопходно је да је

школа на Васкршњем конкурсу постигла резултате у најмање једној категорији

(похваљени радови ученика на ликовном, литерарном или конкурсу за најбољи

драмски сценарио су улазница на ДВС).

Првог дана сабора у 12 сати почиње полуфинале у којем учествује до 20 тимова од по три  ученика (пријаве се примају до попуне места). Чланови тима могу бити ученици од 1. до 8. Разреда из исте или различитих школа).

Финале се обавља првог дана сабора у вечерњим часовима у којем учествују четири тима  који су у току елиминационог дела освојили највећи број поена и прошлогодишњи  победнички тим.

За финални део обавезно је да такмичари буду одевени у народну ношњу краја из којег тим  долази (уколико пласирани тим дође без ношње, место уступа непласираном тиму са највећим  бројем бодова).

Питања се презентују путем видео бима, а одговара се тимски, записујући кредом на  таблице, које обезбеђује организатор, време за размишљање је ограничено и признају се  само написани одговори.

Квиз се састоји из следећих делова:

1. СЛАГАЛИЦА (од понуђених слова направи најдужу реч)..

2.  ИСТОРИЈСКА СПАЈАЛИЦА (спој историјски догађај са годином)

3. КО ЗНА, ЗНА (по пет питања из сваке области: српски, историја, веронаука)

4.  СЛОГОВАЊЕ (од понуђених слогова састави Молитву)

5. ПРАВОСЛАВНА СПАЈАЛИЦА (спој годину са датумом)

6. НАРОДНА КЊИЖЕВНОСТ (тематски)

7. АСОЦИЈАЦИЈА (српски, историја и веронаука)

 

     2. ДЕЧЈА ВАСКРШЊА ПРЕДСТАВА.

Ментори, чијE су представе изабране на Васкршњем драмском конкурсу  (највише 5 представа) пријавом, преузимају дужност да при припреми Васкршње представе ангажују највише петоро ученика за чији смештај и исхрану брине организатор смотре.

Уколико ментор сматра да ће имати квалитетнију представу,  са више од пет ученика,   трошкове за тај број деце (преко 5) финансира школа из које тим долази.

Ментор ће имати  обезбеђен смештај и исхрану, а трошкове превоза ментора и  тима   финансира локална самоуправа из које тим долази.

Такмичење за најбољу Васкршњу представу траје првог дана сабора.

Представа не сме да траје дуже од 10 минута.

Категорије које ће се оцењивати при избору ,,Дечије васкршње представе“

  • Сценарио;
  • Сценографија;
  • Сценски покрет;
  • Најбоља глумица;
  • Најбољи глумац;
  • Музика;
  • Костими;
  • Дикција.

  3. ТУЦИЈАДА

У такмичењу за најјаче јаје учествују сви учесници сабора. Taкмичари са собом доносе офарбано  кокошије јаје које прегледа комисија пре почетка Туцијаде.

  Туцијада је прва васкршња активност и дешава се првог дана сабора.

  Организатор све учеснике случајним избором разврстава у две паралелне врсте (у унапред  обележеном и заштићеном простору у порти цркве) тако да учесници буду лицем окренути једни  другима на растојању од једног метра.

  На свака 2 дужна метра са обе стране врсте-иза леђа учесника стоји по један редар који је задужен  за поштовање правила туцијаде.

  Учесници на знак организатора опробавају чврстоћу јајета лупајући га о јаје свог пара.

  Уз помоћ редара са обележеног места удаљавају се учесници чије је јаје разбијено.

  Учесници се поново разврставају у парове. Процедура се понавља све док у обележеном простору  не остаје само један учесник (издвајају се три последња пара и бележи њихов редослед)

  Да би се утврдило да ли је најјаче јаје заиста и кокошије победник у пратњи жирија разбија јаје о  врата цркве.

  Уколико се потврди, да јаје, јесте кокошије, победник га љушти пред публиком и дели са  одабраним учесником сабора.

  Уколико се деси да јаје није кокошије победник је учесник чије је јаје предзадње пукло.

 

4. НАЈЛЕПШЕ УКРАШЕНО ВАСКРШЊЕ ЈАЈЕ

 Ученици украшавају васкршња јаја у својим домовима или у организацији школе из које  долазе. Дозвољене су све технике фарбања и украшавања јаја.

 Украшена јаја, учесници сабора  доносе на смотру, предају организатору који је дужан да  сваком учеснику да број под којим је јаје заведено на списак пријављених такмичара.

 Жири ће у току првог дана смотре одабрати најлепше украшено јаје, а у вечерњем програму  прогласити победника.

5. ВАСКРШЊИ САЈАМ

Васкршња сајам је замишљен као презентација целокупног рада школа са одређеног региона. Жеља нам је била да на овај начин подстичемо тимски рад на нивоу једне Школске управе. На основу пријављених учесника из целе Србије, мапирамо школе на основу територијалне припадности. Када мапирамо школе и одредимо број региона, правимо контакт листу сваког региона посебно и обавештавамо о томе учеснике. На основу упутства за припрему и презентацију школског стваралаштва на нивоу региона, сами ментори се међусобно контактирају и припремају заједничку стратегију наступа на ДВС. Школе имају слободу да путем Васкршње изложбе представе своје успехе у претходној школској години, али и да самој изложби дају регионални аутентични карактер користећи ресурсе народног стваралаштва.

Критеријуми за избор најбоље васкршње изложбе:

  • Бира се једна најкомплетнија      изложба на      Вскршњем сајму – аутентична, креативна и богата      (1. место), затим  једна      најкреативнија изложба (2.место)  и      једна најбогатија трпеза (3.место).
  • Оцењује      се аутентичност изложених експоната.
  • Оцењује      се креативност и маштовитост изгледа изложбе.
  • Вреднује      се шароликост и бројност изложених експоната.
  • Вреднују      се презентација изложбе на отварању смотре.

6. ПЕСНИЧКА РАДИОНИЦА

Радионица се одржава другог дана саборa.

Учесници радионице су ученици (деца песници) од 1. до 8. разреда који су учешћем на  васкршњем литерарном конкурсу постигли запажене резултате.

Писци гости имају задатак да после упознавања са децом песницима саслушају награђене  радове, а након тога очекују се коментари писаца у виду издвајања успешних стиховa.

Након коментара награђених песама писци имају задатак да одрже кратко предавање на  тему „како се пишу песме“ , који елементи осим талента морају бити задовољени да би       песма оставила утисак. Деца писци могу постављати  питања на ову тему. Гости писци   задају тему на коју ће деца писци писати, деца пишу натему а потом читају своје песме.

 7. ЛИКОВНА РАДИОНИЦА

 Похваљени ученици на ликовном конкурсу стичу право за учешће у ликовној

радионици.

 Радионица се одржава другог дана.

 Ликовна радионица има неколико секција (батик, сликање, иконописање, калиграфија,  витраж, израда лутки, ручни рад) које се разликују од сабора до сабора.

 Реализатори радионица су углавном професори ликовне културе из реда ментора   учесника сабора (заинтересовани ментори предлажу технике за сваки сабор и  пријављују се уколико желе да реализују неку од радионица).

 Деца учесници на лицу места одлучују у којој радионици желе да се опробају.

НАПОМЕНА (ВАЖНО): Школе-учесници Дечјег васкршњег сабора, у зависности од броја деце са којима долазе  на смотру, бирају активности у којима ће учествовати, доносе одлуку у сарадњи са ученицима,  родитељима и менторима. Потом, шаљу пријаву организатору, где ће јасно назначити имена деце са  којима долазе и назив активности у којима узимају учешће (није ограничен број активности).

У пратњи групе деце из једне школе организатор финансира трошкове само за једног ментора.

Уколико долази више ментора трошкове смештаја и исхране финансира школа из које учесници

долазе. Пожељно је да учесници у току смотре буду одевени у народну ношњу краја из којег долазе.

ДОБРО ДОШЛИ НА ОСМИ ДЕЧЈИ ВАСКРШЊИ САБОР, БАЊА ВРУЈЦИ 2012

Бања Врујци, 25.03.2012.год.

Аутор смотре:

                                                                                Жељана Радојичић Лукић

Posted on март 26, 2012, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Оставите коментар.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

КРЕАТИВНО ОБРАЗОВАЊЕ

Будућност је у креативном образовању

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

ДЕЧЈИ САБОР-КРЕАТИВНА ЧАРОЛИЈА

Међународни фестивал дечјег филмског, драмског, литерарног и ликовног стваралаштва

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

%d bloggers like this: