Mesec praštanja

Teče mesec januar, mesec praštanja, mesec lepih misli, mesec pozitivne energije, mesec okićen rečima “oprosti mi”! Okićen rečima koje povređuju vlastitu sujetu, rečima koje nas čine poniznim, manje vrednim, rečima koje nas okolini otkrivaju kao kukavicu, poltrona, ulizicu, rečima koje nas umanjuju u očima onih koji misle da je izvinjenje i oproštaj odlika slabića.

Dete prilazi detetu koje je povredilo, ničim izazvano, ljubi ge u obraz i kaže “izvini”. Povređeno dete, brišući suze, uzvraća širokim osmehom i sve je kao i pre, nema razmirica, nema pitanja, nema odgovora, igra se nastavlja. Ovakav način prevazilaženja sukoba normalan je za decu.

Ali, šta, kada više nismo deca, šta kada se nesporazumi otrgnu kontroli, kada padnu teške reči, uvrede, kada se dese spletke, kada se naprave prepreke. Šta, kada reči zabole? Nije bitno više da li ćemo komunicirati sa osobom našeg nesporazuma, nije bitno da li sarađujemo, bitno je kako se mi osećamo sa teretom negativne energije koju smo poneli. Da li da je nosimo ili da je ostavimo, negde, usput? Kako?

O tome sam razmišljala u prethodnom periodu. Kako se osloboditi tereta negativne energije koju nosimo po sopstvenom izboru? Praštanjem! Praštanjem, kao svesnim izborom, praštanjem kao okidačem za oslobađanje od negativne energije, ali i traženjem oprosta. Za svađu je uvek potrebno dvoje!

Oprostite i tražite oprost!

Nećete se osećati se manje vrednim! Nećete se osećati uniženim! Neće vam biti povređena sujeta! Naprotiv!

Tražeći oprost osetićete se velikim i sposobnim da ostavite  breme negativne energije. Svesnim oprostom i traženjem oprosta jačate sebe i birate da se borite za sebe i svoje poštovanje.

Januar mi prizove zvukove rečenica “Molim te, oprosti mi, nisam razmišljala”, “Izvini ti, ja sam ta koja je preterala”. I sve bi bilo kao i ranije, nastavile bi da se igramo u bašti našeg detinjstva,  tamo gde smo stale onog trenutka kada su nas reči strašno zabolele. Oprostila sam dečje spletke, ali vidite da ih nisam zaboravila, još se sećam bola proživljenog zbog dečje svađe.

Ali, mi odavno, nismo više deca.

U ime toga, oprost i opraštanje namenite kao januarski praznični poklon sebi ili osobi kojoj želite oprostiti. Okitite januar rečima “oprosti mi”! Imate još dana za praštanje i traženje oprosta, iskoristite ih! Ja već jesam!

Oprostila sam i tražim oprost!

Posted on јануар 29, 2012, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 2 коментара.

  1. Divnoooooo! Čaroban tekst magičnog pisca bloga!
    SREĆA nije cilj, SREĆA je put do cilja:)

  2. Mirjana Subotica

    Savršeno, jednostavno i jako.Veličanstveno i primenjljivo u svakom vremenu i u svakoj situaciji. Da li smem da upotrebim ovaj tekst u jednu belesku oprosta? Molim Vas!!!!

Оставите одговор

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

СТВАРАЛАЧКИ ДИЗАЈН / CREATIVE DESIGN

Све је могуће оном који верује....

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

