Volonterka sa praznom teglom

Tog majskog dana na katedri su nas sačekale tačno trideset dve staklene tegle različitih veličina. „Dijeco, uzmite po jednu teglu i naberite šumske jagodice da Sadeta napravi slatko“, molećivo je izustio moj učitelj, „hajde, da vidimo koliko ste vrijedni i spretni“. Potrčah i zgrabih najveću od svih, uredno, složenih tegli. Baš je bila velika, sjajna i prazna.

Čvrsto je držeći pod mišicom pojurih krivudavom stazom zaobilazeći barice ispunjene jučerašnjom prolećnom kišom. Ujurih u šareno dvorište, zakačih mamine rascvetale perunike, preskočih ružinu granu oborenu težinom kišnih kapi na dvorišnu stazu i utrčah u kuću. Već sa vrata bacih đački ranac, dok drugom rukom i dalje čvrsto stezah staklenu teglu, sada već umazanu znojavim dlanovima. „Mama, mama, brzo mi daj da nešto usput pojedem“, vikala sam na sav glas,  „idem na Mramor da uberem učitelju jagode“! „Ulazi, peri ruke i sjedaj za sto, kakve jagode“, vikala je moja majka, „nek mu beru njegova žgepčad“. Kroz glavu mi je prolazila slika mojih drugara, koji predaju, drugu učitelju, pune tegle sitnih crvenih jagodica, dok ja stojim na kraju reda sa velikom praznom zamazanom teglom. Sama pomisao da razočaram učitelja dovodila me je na prag plača: „Zar da se osramotim pred učiteljem, da ga razočaram? Zar da mi se svi rugaju što nisam mogla nabrati tričavih pet kilograma šumskih jagodica?“

U učionicu sam bojažljivo ušla, spustila teglu u sredinu gomile crvenih malih i velikih teglica. Trideset i jedna crvena tegla. I među njima izdvojena trideset i druga, drugačija. Pratila sam učiteljev pogled dok se zaustavljao na velikoj, najvećoj tegli, drugačijoj od ostalih. Trebalo je da to bude moja prva akcija namenjena poboljšanju rezervi učiteljevog špajiza. Stidela sam se svoje neangažovanosti, svog neuspeha. Zaustih da mu kažem da sam želela, da sam bila sprečena, da sam se plašila zmija, da nisam… „Ko je donio trešnje“, začuo se radosni glas moga učitelja? Pogledavši u najveću, najblistaviju i najsjajniju teglu među teglama, ponosno prošaputah: „Ja sam“.

Danas je Međunarodni dan volontera. Ceo svet prepoznaje volontere i volonterski rad kao neophodnu kategoriju radne aktivnosti zasnovane na besplatnom radu. A, ko bi bolje od nas znao šta je volonterizam, ma koliko sam izraz bio stran i većini nepoznat. Pa mi smo X generacija koja je odrasla volontirajući, malo za učitelja, malo za školu, malo za fakultet, malo za državu, pa za lekara, pa za radno mesto. Mi još uvek volontiramo. Ne ugledajte se na nas! Radite deco!

Posted on децембар 5, 2011, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 3 коментара.

  1. Драга моја, прича је дивна! Мада ми је позната, читам је као први пут и мами ми широк одобравајући осмех!:))))

  2. Hvala draga! Znači, ovaj moj doživljaj sam već sa tobom podelila:-) Ih, kako i ne bih, dugo je petnaest godina…ali ti si ipak pažljiv slušalac, mnogi bi zaboravili…

  3. Ja sam brala šipak učiteljici. Bila sam sva izgrebana i izbodena. I da, od tad stalno nešto volontiram, cela naša generacija. Samo zaposleni, siti i zadovoljni mogu, u slobodno vreme, da volontiraju, ako to žele. Tek tad ima smisla. Mladima treba omogućiti da rade i zarade, a ne da im volonterstvo bude nužno zlo da bi se na njega pozivali u bezuspešnom traženju posla. Priča i poruka su odlične.

Оставите одговор

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

СТВАРАЛАЧКИ ДИЗАЈН / CREATIVE DESIGN

Све је могуће оном који верује....

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

