Krive su makaze

Na dnu fioke mojih uspomena, priljubljena uz malu vezenu maramicu, leži debela plavkasta dugačka kika uvezana crvenom satenskom trakom. Gledam u tanane svetle vlasi dok me zaslepljuje svetlost metalnih makaza.

“Molim te bato, molim te”, molila sam, “hajde, slobodno sjeckaj, slobodno bolan”! Dok su velike metalne makaze padale na pod, zamišljala sam svoju novu frizuru i prevaru kojom ću da ubedim brata, da je on, sa svojih nepunih pet godina, sasvim zreo da postane moj lični frizer. “Ali seko, ne smijem bona, ubiće me kad se vrate, opirao se moj mlađi brat, “znaš li koliko svi vole i njeguju ove tvoje guste pletenice”. Gledala sam u makaze u batinim rukama kojima je baka nedavno šišala mame-jage i taje-jaglije, kako smo zvali ovce tepajući im od milošte.

Makaze su bile teške za bratove male ruke, kapi znoja su padale niz njegove male uvojke, ali nije odustajao od želje da mi učini da imam najlepšu frizuru.

Tras! Velika debela kika ležala je na podu ispod mojih i batinih nogu. Kao da smo se budili iz najružnijeg sna, počeli smo u glas da plačemo. „Batooooo, šta si mi bolan uradio“, zajaukala sam držeći se za preostalu kiku jednom rukom, dok sam drugom hvatala neravne ostatke za koje je do pre minut bila spojena moja druga kika.? „Nisam ja, makaze su, nisam ja makaze su“, ponavljao je moj mali brat, kao pokvarena ploča, dok su ga prevaspitavali.

Imali smo tada oboje zajedno manje godina nego prstića na rukama. Moj brat, dok je tim malim ručicama stezao velike oštre makaze, nije razmišljao šta će biti kada makaze škljocnu. Nisam ni ja, Mis mo se samo igrali. Za nas je bila igra i paljenje vatre, i uključivanje kućnih aparata, i krojenje nove haljine od mamine najnovije, i zabadanje eksera u utičnice, i … A za vas?

Šta kažete, da li je potreban nadzor deci koja imaju manje godina nego prstića na rukama? Zašto?

Posted on новембар 24, 2011, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 10 коментара.

  1. Врло вешто вођена прича која у себи мајсторски спаја успомене из детињства и дидактичку поуку. Браво!!!

  2. Divna prica,slikovita,poucna……ostala sam zamisljena…..

  3. Hvala Lidija! A ja sam zabrinuta. Da li cu moci opravdati ukazano poverenje svima vama koji svakodnevno pratite moj blog?

  4. Mislim da cete opravdati postojanje bloga, Željana :OK: :D.

    Sjajna prica i ova i ona iznad nje :OK:.

  5. Ova Vasa prica me je vratila u detinjstvo kada sam ja isto to uradila drugarici. Imalo dete nadzora ili ne, ono u svakom trenutku moze napraviti stetu, a da nije svesno. Deca su to. Ovakve stvari uvek ostanu deci u secanju, bar ja to mislim, i onda se jednog dana samo pojave iznenada u odredjenim trenucima.

  6. Odusevljena sam tvojim stilom, slikovitoscu, blagim humorom i suptinom emotivnoscu!!! A tu je i pouka, koja bi bez ove crtice iz tvog detinjstva, bila bezivotna. Jedan od najlepsih poklona koji sam dobila za rodjendan, bilo je pismo koje si mi napisala pod naslovom „Prijateljstvo bez interesa“. Divna Željana!

  7. @Adrijana, da samo isplivaju i prizovu boje, zvukove i mirise detinjstva, šta bi mi bez njih…
    @Gocili, hvala ti na podršci, znaš koliko mi to znači. S druge strane, ova tvoja podrška će me naterati da pišem češće, valjda ću nači i to vreme koje mi uvek fali.
    https://kreativnacarolija.wordpress.com/2012/01/31/prijateljstvo-bez-interesa/

Оставите одговор

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

NADARENA DECA

Blog o učenju, razvoju talenta, nadarenosti, nadarenoj deci....i još ponešto...

