Opomena iz skrivenih hodnika moga sećanja

400930_643343382346972_1496056532_nKažu da sam skeptična. Jesam, priznajem. Život je taj koji nas pravi više ili manje skeptičnim. Mislim da se za moju genereciju može reći da je to generacija koja je vec u pubertetu izgubila poverenje u svet oko sebe.

Čas prirode i društva u trećem razredu. „Zapamtite, sve vam mogu uzeti, ali zavičaj ne mogu, to je ono što je samo vaše, zauvek“, odjekivale su reči moga učitelja. Mnogo godina kasnije, te reči su ponovo odjeknule izranjajući iz skrivenog hodnika moga sećanja, dok sam predavala nastavnu jedinicu „Moj zavičaj“. Jednostavno je izašlo iz mene, bez odobrenja: „Zapamtite, sve vam mogu uzeti ako budu hteli, zavičaj, državu, jezik, čak i vaše vlastito ime i prezime“!

225154_122000224546233_5482721_nMogu vam razbiti nešto  što ste godinama gradili, razbiti, onako iz obesti, kao kad dete razbije zvečku. Možete lepiti  razbijeno, ali teško da ćete se iz razbijene čaše napiti vode. Iskreno, ne treba biti ni zatočenik razbijenih ogledala, a još manje pasionirani sakupljač novih, lepših i savršenijih. Lično sam zadovoljna mojim sačuvanim  starim ogledalcima, svakodnevno ih glancam iskrenim mislima i lepim emocijama. Mada, nisam se plašila ni da uzmem neko novo. Nova su vremeneom postajala starosedeoci moje pažnje, negovana i čuvana mojim osmehom, vredna mojih suza. E, zato čuvajte vaša stara ogledalca sa dušom, kao kapijom,  otvorenom za neka nova ogledala, i pritom ne zaboravite meru dobrog ukusa.

485505_4176105567235_669297471_nDavno sam izgubila ogledalo moga zavičaja, samo mi se u mislima javi onda kada ga prizovem. Izgubila sam i ono satkano od moje otadžbine, samo je bezuslovna ljubav prema njoj ostala zatočena u srcu. Pogubila sam ogledalca drugova iz detinjstva, sakupljam ih godinama. Izgubila sam uspomene u hodnicima zaborava, jave se onako iznenada kao nezvani gosti koji oboje običan dan nekim svetlim bojama.

Na kraju, zapamtite, sve vam mogu uzeti, ali misao ne mogu, to je ono što kreirate po sopstvenom izboru, trudite se da  u tome budete virtuoz vredan pažnje onih o kojima sada mislite.

Šta znači biti skeptičan? Da li si ti oprezan u svakodnevnom životu? Zašto? Seti se situacije u kojoj si izgubio poverenje u neku osobu? Objasni sledeće reči: “Ne lepi razbijeno ogledalo, jer ono nikada ne može biti isto kao pre”!  

Posted on новембар 19, 2011, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 6 коментара.

  1. Da ne postoji optimizam, ne bi ni sveta bilo. Mogu samo da ti preporučim da odeš na http://www.hamzjakl.com i u pretraživanje ukucaš IME I PREZIME. Pozdrav!

  2. Na optimistima počiva svet. Verujem u bolje sutra, a i danas je lep maglovit dan, milina za nedeljni odmor uz prijatelje i topao nes:-)

  3. Ja sam ipak za lepljenje razbijenog ogledala,to nam samo omogucava da posmatramo stvar iz raznih perspektiva tj.da se kod drugih zadržimo na perspekrivi koja nam prija a ostale prepustimo drugima koji se u njima pronađu. Pretpsotavljam da je svako od nas jedno takvo ogledalo, stalno razbijano i sastavljano od nas samih. Skepsa je ta koja nam omogućava uvid u vlastitu „situaciju“ što je nužna ptretpostavka za razumevanje drugih….No, i nju treba držati pod kontrolom jer njeno radikalizovanje dovodi do solipsizma, pozicije kad ostajemo sasvim sami …..

  4. Uvek sam, „cemufilozofija“, za pokušaj lepljenja razbijenog, nikada ne odbacujem razbijeno, ali nisam ni gubitnik koji lepi bez obzira na ishod. Nisam zatocenik razbijenih ogledala, a još manje sakupljač novih, lepših i savršenijih. Zadovoljna sam mojim starim ogledalcima koje svakodnevno glancam iskrenim mislima i lepim emocijama. Mada, ne plašim se ni da uzmem neko novo, ukoliko ostavi na mene izuzetan utisak, ali takvo nikada ne može zauzeti nečije mesto.

  5. Bravo draga!Veoma uspešno pišeš.Uživam dok čitam.

  6. Zdenka, kako se desilo da ja nisam videla tvoj komentar. Hvala mnogo, draga moja 🙂 🙂 🙂 Znaci mi podrska!

Оставите одговор

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

NADARENA DECA

Blog o učenju, razvoju talenta, nadarenosti, nadarenoj deci....i još ponešto...

