Moја klupa

Dvanaest lustera visi iznad moje glave, plave se, belasaju, svetle. Svetlost se razliva učionicom, pada na rame mog učitelja, omanjeg čoveka sa smešnom frizurom i dragim pogledom punim razumevanja. Učionica dosadna i bela, nova i oskudna, velika i skučena. Guši me, sputavam iscrpljuje.

Kad bolje razmislim, lepa je bila ta moja prva učionica, nova, bili smo prva generacija đaka u novoj lepoj školi. Sve je mirisalo na novo, tabla se zelenila više nego bilo koja livada iz mog vidokruga. Zidovi su bili čisti i uredni, svaki ćošak je bio besprekorno uređen. Ali, sve mi je tu bilo nekako oskudno i frustrirajuće. Iako, sa mojih šest godina, nisam znala šta je frustracija i kako se leči, znala sam da prepoznam uzrok mog nespokoja. Osećala sam da bi igra bojama na zidovima moje učionice. doprinela zadovoljstvu i motivaciji mojih drugova i mene. Ozbiljnim i studioznim razmišljanjem, zaključih da ne smem dirati školske zidove, ali smem moju klupu.

Da, učitelj je prvog dana rekao: „Sedi ovde, ovo će biti tvoja klupa do kraja školske godine“. Znači, moja je i ja raspolažem njome!  Mada mi je bilo čudno da je klupa samo moja, jer je pored mene sedela još jedna devojčica. Ali dobro, ako je učitelj rekao da je klupa moja, onda je tako.

Gledala sam drugare iz drugih razreda kako nose šarene velike bukete cveća svojim učiteljicama. Odlučih da i ja ponesem jedan takav, šaren, veliki, privlačan. Radujući se svojoj zamislii utrčala sam u školsko dvorište gde me dočekaše zbunjeni pogledi drugova iz razreda. Kuda ćeš sa tim cvećem, pa mi imamo učitelja!? Nećeš valjda njemu dati to cveće, pa nije ti on „seka persa“, odjekivalo je sa svih strana. Ćutala sam. Stezala sam buket, stezala sam i oči da ne zaplačem. Ušla sam u učionicu  i počela da ukrašavam „svoju klupu“ dok me prekrivao podsmeh drugova. Sela sam, pogledala klupu i bila sam jako zadovoljna. Ušao je učitelj. Pogledao u mene, pogledao u moju klupu, nasmejao se i rekao: „Neobično i lepo“ i nastavio sa predavanjem. Bila je to podrška, ali nedovoljna podrška, očekivala sam više, očekivala sam da će povesti razgovor o mojoj preduzimljovoj ideji, da će i drugima dati signal da mogu urediti svoje klupe, da će…ali nije.

Tada sam znala da ću postati učiteljica! Da, biću učiteljica i podsticaću kreativnost, saslušaću predloge, trudiću se da prepoznam drugačije potrebe mojih budućih đaka. Na ramenu sam osetila ruku mog učitelja. „Nastavi“, rekao je. „Biću učiteljica“, rekla sam odlučno! Razred se zaorio od smeha. Suze su napunile krupne, radoznale oči. Zatvorila sam ih, čarolija je bila tu. O čaroliji, sledeći put.

Da li ste Vi nečija učiteljica ili razredni starešina? Setite se kako izgleda Vaša učionica! Šta mislite, da li su Vaši učenici u njima srećni i motivisani za rad? Da li se Vi kao učitelj / nastavnik dobro osećate u toj učionici? Možete li nešto da promenite?

Ako mislite da možete, evo nekih ideja iz moje učionice. Ovo je moj učiteljski doprinos mojim đacima. Ostavite link ispod, ukoliko ste i Vi uradili nešto slično. Pokažimo koliko nas ima kreativnih i spremnih da naprave sopstvenu podsticajnu sredinu za učenje.

10390935_870273526371587_8796988933987365079_nIMG_4550FULLSIZE_22340_101817916518992_100000723534609_49702_2588233_nIMG_0904 (1)

Posted on новембар 13, 2011, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 6 коментара.

  1. Željana, divne su Vam priče. Vi ste baš kreativni. Bravo!

  2. Да, предивне. Уживам читајући их.

  3. * Jeste dobro,odlično i dragoceno ono što je od Boga *

    * Treba znati da onaj što ovo piše,jeste u svemu manji u odnosu na vas

    * Delovanje na povratak ljudi u svoje zemlje koji su u evropi i svetu * Na umu imati da,vlasti vaše zemlje,vlasti u svetu i vlasti u evropi,jesu vlasti od Boga kroz narod postavljene

    * Ohrabrenje od strane vlasti i države da,hoće biti mnogo bolje narodu u tvojoj zemlji
    * Ti sve možeš * Bog jeste sa vama * U tvom srcu jesu reči isceljenja

    * Ti si dragocen(a) u mojim očima, veli Gospod * Otvori svoje srce
    * Onaj narod koji je mali, ustvari jeste veliki narod
    * Vi ste predivni, i ono što je u vama,dar je od Boga
    * Znajući koliko ste veličanstveni i predivni u očima Gospodnjim, malo po malo, sve veći broj vašeg,i naroda evrope i sveta, vas će prihvatati
    * Vi imate um Božiji * Ne bojte se nevolja što ponekad naidju
    * U svakome danu, nova je milost Gospodnja
    * Sa potpunom slobodom, ohrabrujte svoj narod
    * Vi znate kako da delujete, jer nad vama jeste ruka nevidljivog Boga
    * Večna je ljubav Gospodnja
    * Neka vas vodi ono što je ponizno, i o ovome govori Bog
    * U ime Gospoda Isusa Hrista, na svemu i za sve, Bogu i nebeskom Ocu slava i hvala

  4. Divna priča.
    Učitelj je bio muškarac, pa je zato tako reagovao, možda bi žena reagovala drugačije, samo možda, ipak to više zavisi od karaktera i shvatanja.

Оставите одговор

Socceroaza

Blog posvećen fudbalskim trenerima i svim zaljubljenicima fudbalske igre u cilju zajedničkog usavršavanja i edukacije, kao i informisanja o novim načinima, stilovima i metodama treninga u fudbalu, ali i u sportu uopšte.

KREATIVNA ČAROLIJA

Svima onima koji imaju sposobnost stvaranja lepote

mamica radoznalica

Ovo je moja priča :)

nekinovinastavnici

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

игром до знања

Мојим најдражим ђацима, неисцрпном извору инспирације

In Centar

Platform for Social Entrepreneurship

S. Verbić: jedan lični bRlog

pošto me niko ne sluša, ja ponekad pišem...

MOOSHEMA GAZETA

Mooshema blog, zdrav život, zdrava ishrana, fitness

Business Skills

Tretiraj biznis kao što tretiraš sebe!

predragpopovic

A fine WordPress.com site

Споменка Кочиш

ОШ''Јосиф Маринковић'', Нови Бечеј

Учитељица Мира Стевковић

ОШ "Јосиф Маринковић", Нови Бечеј

СЛАЂИНИ ВРАПЧИЋИ

Деца су украс света!

Devetogodišnje obrazovanje

Za nastavnike razredne nastave

DEČJI FESTIVAL KREATIVNA ČAROLIJA

Međunarodni festival dečjeg filmskog, dramskog, muzičkog, likovnog i literarnog stvaralaštva

МИСЛИОНИЦА - ИГРАОНИЦА

II/3 Основне школе"21. октобар" у Крагујевцу

ВРЕМЕПЛОВ

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

NADARENA DECA

Blog o učenju, razvoju talenta, nadarenosti, nadarenoj deci....i još ponešto...

